سه نقطه ی اول تا ...

آخرین نظرات

اصلاحیه پست قبلی !!

چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۳۹ ب.ظ

بسم الله

پینوشت پست قبلی یه حدیث از امام علی علیه السلام گذاشتم و گفتم سندش رو نمیدونم کجاس و کسی هم ظاهرا نمیدونست ! خیلی اتفاقی مواجه شدم با یه متنی که در مورد همین حدیث بود و نوشته بود سندیتی نداره و جعلی هست !! چون خطاب به مالک هست و در نامه ی حضرت به مالک همچین سخنی نیست ..رفتم عهد نامه ی مالک اشتر رو بار دیگه خوندم برخوردم به این دو سخن : آنچه از بدی های مردم بر تو پوشیده است پی جویی مکن بلکه آن عیوبی هم که آشکار است باید بپوشانی ..تا خداوند نیز عیب هایت را که دوست داری از چشم مردم پنهان باشد بپوشاند ..

و در قسمت دیگه اومده که : آدم نیکوکار با گنه کار نزد تو یکسان نباشد که نتیجه یکسان بودن این میشود که شخص نیکوکار دیگر رغبتی به کار نیک پیدا نخواهد کرد و بدکار به کارهای خلاف تشویق میشود ...

وظیفه ی خودم دونستم که بگم ...البته این دو سخن ادامه ی حرفایی که من تو پینوشت گذاشتم رو نقض نمیکنه ها !! کلا در مورد عیب جویی نکردن از دیگران در نهج البلاغه حداقل ده مورد بیان شده ...کلا ما آدما حق قضاوت کردن در مورد دیگران رو نداریم ...خدا بهترین قاضیه ..ماها باید به قضاوت خودمون بپردازیم ..البته طبق سخن حضرت گناه آشکار قضیش فرق داره ...مثلا اگه یکی مدام به گناهش اصرار کرد و مرتکب شد علنی ، خب نباید برخوردمون باهاش همونطور باشه که با شخصی که اون گناهو مرتکب نمیشه هست ...

+انقدر بدم میاد یکی به آدم میگه من که میشناسمـــــــــــــت ...این آدمو باید گرفت زد تا بره اول خودشو بشناسه ..والا

  • فرزند آدم

نظرات  (۲۷)

سلام علیکم،سایت زیبا و پرمحتوایی دارید خدا به شما و قلمتان برکت دهد،ما مایل به همکاری با جنابعالی هستیم،به همین دلیل مدیریت سایت پایگاه فرهنگی - مذهبی والـعـصـــــــــ ــــــــــر خواستار تبادل لینک با شما هستند اگر مایل هستید اطلاع بدهید موفق و پیروز باشید در پناه الله یاحق.

پاسخ:
علیکم السلام
لطف دارید ..
خدمت میرسم
  سلام...عیدتان پیشاپیش مبارک
****
در وصف حضرت رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه....

"امین" و "امن"  و "مومن"   آنقَدَر دنیا خطابت کرد

خدا طاقت نیاورد و سرانجام انتخابت کرد

برای هر سری از روشنایت سایه بان می خواست

که شب را پیش پایت سر برید و آفتابت کرد

حجازِ وحشیِ زیبا ندیده دل به حسن ات باخت

که بت ها را شکست و قبله ی دلها حسابت کرد

خدا از چشم زخم مردمان ترسید پس یک شب

تو را تا آسمان ها برد و مثل ماه قابت کرد

تو را از آسمان بارید مثل عشق بر دنیا

زمین را تشنه دید و در دل هر قطره آبت کرد

دوای درد دین و درد دنیا ، درد بی دردی

حضورت دردهای مرگ را حتی طبابت کرد

تو را از دورها هم می شود آموخت ای خورشید!

زمین گیرانه حتی با تو احساس قرابت کرد

که از این فاصله ، این سال های دوریِ نوری

همیشه پرتو مهرت به شب هامان اصابت کرد

هنوز از قله های ماذنه نور تو می روید

فقط باید دعا خواند و یقین در استجابت کرد

سودابه مهیجی

پاسخ:
سلام
همچنین
ممنون زیبا بود

سلام..
بروزیم..
با حضورتون خوشحالمون میکنید..
یا علی
پاسخ:
سلام
بیشتر سیاسی مینویسید
سیاسی ها رو از سایت ها میخونم ...
تو وب گردی ها حوصله ی سیاسی خوندنم نمیاد !

  • قلبم را ب حبّ ت خوش دار ..
  • و راستی آبجی
    این قضیه ش فرق داره با اون ک میگن عیب های یکدیگر را ب هم هدیه دهید
    ماچ
    پاسخ:
    بله کاملادرسته ...
    دوست دارم که دوست عیب مرا       همچو آیینه روبه رو گوید
    نه که چون آینه با هزار زبان          پشت سررفته موبه مو گوید
    این قضیش فرق داره ...:)

  • قلبم را ب حبّ ت خوش دار ..
  • واقعا
    اصلا ی وضی ...

    سلام
    با ی مطلبی بروزم ب تیتره شیعه 2 بال دارد ..
    یاحق
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم

    با عرض سلام وتبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت

    درخدمتم با مطلب گناهان کبیره
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام
    مطمئنی حدیثش جعلیه؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    تو نهج البلاغه که نیومده اونم خطاب به مالک !
    تو غررالحکمم یه نرم افزار تو گوشیم بود دیدم موضوعش رو همچین چیزی نبود و اون متنی که خوندم هم اینطور گفته بود ..
    جملاتی که در عهدنامه مالک اشتر اومده رو بخونید یه دور ...
    سلام....
    حاجیه خانوم از بیانات شیواتون مستفیذ شدیم ...
    التماس دعا ...
    نیسکه موقع امتحانات میشینی نهج البلاغه میخونی مارم دعا کن شاید مشروط نشیم...
    خو منکه میشناسمت دیگه خخخخ
    پاسخ:
    سلام
    اینو گفتی که منم بگم حاجیه ...آره ؟ خو زودتر میگفتی ...من و تو که باهم رفتیم مکه
    دعات کردم خیالت راحت...
    شناختن رو نشونت میدم حضوری :0
  • کیمیای وصال
  • سلام و درود
    ممنون بابت اصلاحیه ...
    راستش من هم این جمله رو خیلی دوست داشتم، ممنون بابت زحمتی که کشیدین برای یافتن سندش، جالب بود برام که سندیت نداره ...
    راستی عیدتون مبارک ...
    بزرگوار به روزم با " یک قرار معنوی"، حتما تشریف بیارید.
    منتظرتون هستم...
    التماس دعا
    یا حق
    پاسخ:
    سلام
    خواهش میکنم
    البته عبارات بهتری رو گذاشتم از عهدنامه مالک ...اصل موضوع نقض نمیشه ...
    همچنین
    خدمت میرسم
    محتاجم به دعا
  • محمدصادق برجیان
  • جعلی یا غیرجعلی، سخن بسیار زیبایی بود.

     

    من که میشناسمت ! :)

    پاسخ:
    !!
    عجبا .......:)
    آغاز گشته امامت مهدی موعود 
    روشــن کنیــــــد شمع ها و عود
    برای آمدنش دعــــــــــــــــا کنید
    طولانی کنید نمازتان را با سجود

    سلام 
    تبریک ایام


    یـ علی ـا
    پاسخ:
    سلام
    همچنین
    سلام
    عیدتون مبارک.
    پاسخ:
    سلام
    عیدشما هم مبارک
    یا علی
    پاسخ:
    یاعلی
  • معین 20 ساله
  • سلام
    خب شاید واقعاً بنده خدا به یک شناختی از ما رسیده باشه، بزاریم حرفش کامل بزنه و منظورش رو بیان بکن و اگر دیدیم داره مارو به چشم بد شناسایی میکن بزنیم له و لوردش بکنیم و اما اگر منظورش این بود که من که میشناسمت که چه قدر آدم خوبی هستی، اون وقت باید بغلش کرد و بهش گفت؛ نوکرتم داش، خوبی از خودت :))
    + یعنی چه قدر من انسان دگراندیشی هستم :)) خخخخخ
    پاسخ:
    سلام
    بله کاملا حق با شماست ..من به این بعدش دقت نکرده بودم :)
  • پسر انسان
  • کلا در هر زمینه ای تخصص داریم!
    مخصوصا قضاوت!
    پاسخ:
    فوق تخصص داریم !
    جتی می فرماید اگر شب کسی را در حال گناه دیده بودی صبح به چشم گناهکار به او نگاه نکن . شاید شب توبه کرده باشد و تو ندانی... چه رسد به عیب جویی !
    پاسخ:
    عه متنمو کامل نخوندید !!
    از پس پرده برون حجّت اثناعشر است

    یا که در غرّه مَه قرص قمر جلوه‌گر است

    بلبل از دوری گل تا سحر امشب به نواست

    یا پسر بر سر بالین پدر نوحه‌گر است

    هاتفی گفت که خاموش! مگر بی خبری

    حسن عسکری امشب به جناح سفر است

    سر به دامان پسر گرم سخن با معبود

    چهره‌اش بر اثر زهر جفا پرگهر است

    شد برون طایر روحش ز قفس سوی جنان

    مهدی منتظر از بهر پدر خون جگر است



    یـ علی ـا
    پاسخ:
    شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تسلیت ....
    سلام
    وبت حرف نداره
    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید
  • کنیز حضرت مادر(س)
  • سلام.
    احسنت...
    امان از جماعتی که کارشان تجسس در زندگی دیگران است...
    خدایا خودت عاقبت مون را ختم به خیر کن.
    التماس دعای فراوان.
    اللهم صلی علی محمد وآْل محمد وعجل فرجهم
    پاسخ:
    سلام
    الهی آمین
    محتاجم به دعا
    امان از عیب جویی!
    من با زدن آن آدم موافقم. البته امیدوارم خودم شامل گفته خودم نشم....
    پاسخ:
    بله امان ...
    ان شاالله که شامل نمیشید ...
    می دونم عصبانی میشی ولی کل متن یه طرف اون خط آخر یه چیز دیگه بود
    واقعن چطور به خودمون اجازه می دیم بگیم من که می شناسمت؟
    پاسخ:
    کلا خط آخرای وبم یه چیز دیگس انگار ..
    همه در موردش نظر دارن :)
    سلام علیکم من به اینجور آدما همیشه با محکمی گفتم قرار نیست تو منو بشناسی و تأیید کنی فقط خودمو خدا از این امر باخبریم و نیازی ب شناخت مردم نیست چون این مردم هردفعه ی حرفی میزنند
    پاسخ:
    علیکم السلام
    اینم خوبه...
    منو خدا....دقیقا
    قال الله تعالی فی کتابه : ویل لکل همزه لمزه : وای بر هر بدگوی عیب جویی

    سلام علیکم . انشاالله خداوند این آفت رو از ما دور کنه ...

    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از ایه...تکمیلش کرد بحثو ...
    ان شاالله
    سلام

    در مورد + باید بگم من در مقابل ی همچین آدمایی ی لبخند و سکوت میکنم

    به این دلیل که اون فرد کوچیک تر از این ها میبینم که بخوام باهاشون هم کلام بشم

    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    بله خب...
  • محمد باقر کمالی
  • سلام
    خسته نباشی
    وبلاگ زیبایی داری
    ان شا الله بهترم بشه
    خوشحال میشوم به بنده هم سر بزنید
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    خدمت میرسم
    سلام.
    ممنون از اصلاحیه تون. منم این حدیث رو زیاد شنیده بودم...
    پاسخ:
    سلام
    خواهش میکنم
    واقعا
    طرف دست چپ و راستشو تشخیص نمیده بعد میاد میگه من که میشناسمت
    اصلن یه وعضیه
    پاسخ:
    بله واقعا ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">